Bulan Purnama  

Posted by Bart Persie in

Semalam..
Ku terlihat di langit..
Tiada bintang yang bersinar..
Tetapi kehadiran bulan purnama sudah cukup untuk menerangi bumi dimalam hari..
Sungguh indah kewujudan bumi ini..
Namun tiada siapa yang peduli..

Aku terpaku sebentar..
Memikirkan perjalanan hidupku ini..
Adakah aku bahagia begini?
Ataupn aku hanya bermain-main api?
Yang pasti aku tak pernah menyesal dengan apa yg tlah ku lalui..

Tiba2 aku rasa sangat selesa..
Tak semua orang diberi peluang yang sama..
Untuk mengenali orang yang sangat istimewa..
Walaupun tidak dijanjikan apa-apa..

Hidup ini penuh dengan dugaan..
Menempuhi onak dan cubaan..
Dan wang bukanlah satu penyelesaian..

Aku menjadi semakin kuat apabila disisimu..
Walaupun pelbagai cabaran yang memutarkan kita untuk tidak bersatu..

Tetapi begitulah bulan yang semakin terang bila adanya pantulan cahaya matahari yang sentiasa menemani bumi yang takut bersendiri..

This entry was posted on Wednesday, May 13, 2009 at Wednesday, May 13, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 comments

oooooooooooooo

May 13, 2009 at 10:54 AM

sejak ada mata air ni kan.. ish3.. cair abis.. muhaimin86.blogspot.com

May 14, 2009 at 12:45 AM

Post a Comment