Mati aka meninggal dunia  

Posted by Bart Persie in

Pernahkah anda terfikir tentang mati?
Soalan nie la yg watkan aku tetibe fikir n tetibe takot..huhu..
Td aku blk kampung aku kt Kampung Nakhoda Kanan,dkt2 dgn Batu Caves n Selayang..
Aku g sane nk melawat kakak kpd nenek aku meninggal..
Trase tb2 nk share dgn sume org sb bile aku kt sane td..hurm..citenye begini..


Mule2 mak aku ajak blk kmpng g lawat kakak nenek aku yg bru je meninggal pagi td..
aku pk blk aku leh hntr mak aku..tp..aku lngsng xknal diorg..kire diorg sume aku pnye dua pupu ala kupu2 gitu..:P haha..tp lyn jerla..Hope dpt jmpe org yg aku knal..
ketibaan aku kt sane..mmg ade org yg aku knal..iaitu atuk n nenek aku jerla..huhu..sedih tul..yg lain pnye la ramai tp sorng pn aku xknal..sabo jerla..
kt sane..aku pnye feeling bkn sedih pun..cm xde perasaan jer..yela..bkn aku knal sgt diorg..
Tp ble da lame n byk tgk org dok sedih2 n nangis2..aku pn tb2 rase hiba plak..nape diorg perlu nangis?
aku ade dgr convo bbrape ahli keluarga diorg..n ianya mmg menyedihkan aku..trase plak cmne ble satu hari nnt aku pnye ahli kelurga pula yg pergi..
Wah..trase cm xsedia lg jer..n ble pk blk..cmne plak time aku meninggal nnt?hurm..byk bnde yg kna pk..amalan, pegangan agama n mcm2 lg la..n bygkn ble kte meninggal nnt xde org lawat..

So..morale nye ialah..kte kne wat baik kt org sb org akn sntiasa knang jasa kite smpai akhir hayat kte...n jgn lupe amalan kite kt dunia..sb sume tue la jd bekalan kite pas mati nnt...selamat beramal..:)

This entry was posted on Saturday, January 31, 2009 at Saturday, January 31, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 comments

memang ada betoi apa yang hang kata tu..........

February 5, 2009 at 11:38 AM

thnkz 4 being my f0ll0wer.

do come again.

ok?

February 10, 2009 at 11:17 PM

Post a Comment